Inspiration: Jobindex.dk – Innover ved at forstå dit marked

Posted on 14/09/2012

0


Ulla Blankholm, Blankholm Kommunikation skriver på Jobindex.dk:

Innover ved at forstå dit marked


Mange danske virksomheder er langt fremme med innovation inden for teknologi, men kunderne er blevet glemt i den proces. En innovationskonsulent råder til, at man er nysgerrig på kunderne og lærer sit potentielle marked at kende.

Lad det være sagt med det samme: Du finder ingen lineær manual for, hvordan du kan beskæftige dig med innovation i din virksomhed, for den skal foregå på mange niveauer og indeholde en vis grad af kompleksitet.

”Det er vigtigt at arbejde på mange fronter, når man arbejder med innovation. Sæt idéudviklingsprocesser i gang, inspirér medarbejdere og ledere og samarbejd med andre virksomheder. Jo flere processer, man kan få i gang, jo mere kan man påvirke hinanden – og jo større er sandsynligheden for at få succes. Det er svært at køre innovation som en lineær proces, fordi du leder efter noget, som måske ikke er på den lige vej, og du vil aldrig opdage noget, der ligger et stykke fra vejen,” siger Lemmy Jensen, der er direktør i ChangePilot, der rådgiver om strategi og innovation.

Han henviser til, at det ofte er på samme måde, når man er ude at rejse. For er det ikke ofte sådan, at de allermest spændende ting sker, når man forlader stierne, slipper anbefalingerne fra Lonely Planet rejseguiden og går uden om de anbefalede veje?

Her kan du læse resten af Ulla Blankholms artikel på Jobindex.dk

Advertisements
Posted in: Inspiration