Nyhed: Aakjaers.dk – Mere nærværende en teoretisk proces

Posted on 23/05/2011

0


Changepilot har ledet og faciliteret et strategiforløb for partnergruppen i Aakjærs A/S over en række workshops i foråret 2011.

Formålet med strategiforløbet var at sætte en ny strategisk retning og bevægelse.

Det ønskede udbytte for forløbet var følgende:

  1. Nye scenarier for fremtiden
  2. SWOT analyse
  3. Proaktiv Procesplan – Vision & Plan
  4. Det nye Aakjærs

Strategiforløbet bestod af følgende moduler:

  1. Survey I: Hvad er vi gode til? Hvad brænder vi for? Hvad drømmer vi om? Hvad kan vi tjene penge på i fremtiden?
  2. Business Model Canvas workshop (WS): Hvordan ser vores forretningsmodel(ler) ud og hvilke andre forretningsmodeller kunne være tiltrækkende/udfordrende/realistiske?
  3. Survey II: SWOT analyse – Styrker, Svagheder, Muligheder og Trusler
  4. Proaktiv Planlægning WS I – The Vision
  5. Breakaway WS II – Omkostningsfokuseret værdi innovation
  6. Strategiplanen WS III – Hvordan ser det nye Aakjærs ud?

Lars Bilde, adm. direktør i Aakjærs udtaler om strategiforløbet: 

”Ønskes en mere nærværende proces end en teoretisk proces, kan Changepilot varmt anbefales. De udviste en høj involveringslyst og evne til tilpasning af proces, der gjorde vi hele tiden følte vi havde snuden i det rigtige spor.”

Her kan du læse mere om Aakjærs A/S.

Her kan du læse mere om Business Model Canvas.

Her kan du læse mere om Proaktiv Planlægning.

Her kan du læse mere om Breakaway.

Advertisements
Posted in: Nyheder