Case: MM.dk – Folkeskole som innovationskuvøse

Posted on 23/05/2011

0


MM.dk skriver:

Der går kun 140 elever på Engum Skole i Vejle. Men det forhindrer den ikke i at være centrum for en nytænkning, der sprænger de traditionelle rammer for undervisningens form og indhold og skaber direkte forbindelse til det moderne vidensamfund uden for klasseværelset.

“Der vil ikke være job til vores børn, hvis vi fortsætter som industriland. Vi skal plante kimen til innovation hos eleverne tidligt,” siger klasse- og faglærer Anders Gulddahl.

Han er sammen med kollegaen Kirsten Svane den drivende kraft bag en satsning på innovation og entreprenørskab med elever fra 4. til 6. klasse, som går langt ud over, hvad han og kollegerne som folkeskolelærere har pligt til.

Gennem et tæt samarbejde med designvirksomheden Noon Copenhagen har eleverne været involveret i processen med design af et armbåndsur til deres egen tweens-målgruppe af børn på 8-13 år, fra formgivning af uret til udarbejdelse af salgsmaterialet og pressemeddelelser. Initiativet har udviklet sig til en succes-case, og interesserede lærerkolleger fra andre skoler har allerede henvendt sig.

Her kan du læse resten af artiklen fra MM.dk.

Reklamer
Posted in: Case