Inspiration: Soulaima.dk – Tør du være dig selv?

Posted on 29/03/2011

0


Kære læser – og nu også lytter!

Velkommen til den 11. udgave af Straight Talk. Nu i æteren!

Meget af mit professionelle liv består i at tale med og for mennesker; mange af mine opgaver får jeg, fordi jeg siger dét andre kun tør tænke – derfor falder det naturligt også at tale direkte til dig. Du får samtidig lidt af mit dna: Min stemmeføring, mit sprogvalg, mine pauser.Jeg taler om at netværke. Et uvelkomment onde for nogle, et berigende gode for andre. Jeg vil gerne hjælpe dig til at føle det sidste, for der er ingen vej uden om. Du skal netværke! Her får du gode råd til at gøre det nemt, kvalmefrit og effektivt.
I dag, hvor ingen længere skriver i hånden, hvor vi gemmer os bag profiler og bullshit, hvor vi ikke ved om vores nærmeste (samarbejdspartnere) snakker fynsk eller bornholmsk, er misforståelser, fejlfortolkninger, distance og overfladiskhed blevet trofaste følgesvende.Vi indsætter smileys, afsenderhilsen, måske et lille bon mot, vi vælger en bestemt font, designer en signatur. Mere og mere, der blinker og støjer: Se mig!Det er derfor vigtigt at være bevidst om at give noget af sig selv. Noget, der kan afsløre lidt af duften i bageriet: Hvordan er jeg, hvad synes jeg er godt, fedt, sjovt eller rigtigt. Værsgo, her er jeg, kan vi to skabe noget sammen?

Klik her og hør det nu.

Eller download det til aflytning senere under opvasken, i ventetiden eller på hjemturen – det holder jeg selv meget af.

Foretrækker du at læse, ligger det til dig her.

God fornøjelse, jeg glæder mig til at høre fra dig!

Mange hilsner
Soulaima

Posted in: Inspiration