Inspiration: B.dk – Smid nullernes konsulentsprog ud!

Posted on 29/03/2011

0


Nanna Vestgård Sørensen skriver på B.dk: Ord. Der er tre problemer med det konsulentsprog, som ledere, HR-medarbejdere og kommunikationsfolk nu i 2011 taler flydende: Vi kan ikke se det. Vi kan ikke lugte det. Og vi kan ikke smage det. Men værst af alt: Vi bliver ikke motiverede.

Af Nanna Vestgård Sørensen, cand. mag. i retorik, rådgivende retoriker hos Rhetor

28. marts 2011, 22:30

»Ansvarlighed«, »Fleksibilitet«, »Dialog«, »Service« og »Effektivitet«. Sådan lyder de slagkraftige eksempler på erklærede værdier i mange danske virksomheder og institutioner. Nullernes lederbibler var domineret af »fremadrettet« »kompetenceudvikling«, der skulle »italesættes« i »positiv dialog« med medarbejdernes »værdier«. Og der er ingen tvivl om, at vi lærte meget af de nye tankegange om branding, personlig udvikling og fokus på ledelseskommunikation. Der er kun tre små problemer med det konsulentsprog, som ledere, HR-medarbejdere og kommunikationsfolk nu i 2011 taler flydende: Vi kan ikke se det. Vi kan ikke lugte det. Og vi kan ikke smage det. Og derfor kan vi ikke huske, hvad der er blevet sagt. Vi keder os. Men vigtigst af alt: Vi bliver ikke motiverede.

Her kan du læse resten af artiklen fra B.dk.

Advertisements
Posted in: Inspiration