Inspiration: IKI – Kreativitetskommunikation: Et strategisk innovationsværktøj

Posted on 28/03/2011

0


Alle medarbejdere kan få gode idéer
Kreativitet er ikke forbeholdt tænketanke og ansatte i udviklingsafdelingen. Alle medarbejdere lige fra receptionisten til den administrerende direktør har et kreativt potentiale. Det er budskabet i en ny bog om kreativitetskommunikation.

Det kreative potentiale bliver tabt på gulvet
Medarbejderne bliver ikke kreative af sig selv, for det er ikke alle medarbejdere, der ved, at de kan og må få gode ideer. Mange virksomheder får ikke nytte af medarbejdernes kreative potentiale, fordi de mangler en strategi for kreativitet og kommunikation om kreativitet. Udfordringen er at aktivere og dyrke medarbejderens kreative potentiale ved at samle idéer ind og omsætte de bedste af dem til innovative produkter eller processer.

Systematisk kreativitetskommunikation
Kreativitetskommunikation er et strategisk ledelses- og innovationsværktøj, som ifølge forfatterne kan hjælpe virksomheder til at fremme og udnytte medarbejderens kreative potentiale. Værktøjet består af fem trin fra den første erkendelse af behovet for kreativitet til måling af kreativitetskommunikationens effekt.

Arrangementet
Kom og mød de to forfattere og hør deres bud på, hvordan din organisation kan få adgang til de kreative ressourcer, der ligger gemt under overfladen.

Dato og tid
Torsdag 27. januar 2011 kl. 17.00-20.00

Sted
IKI
Blegdamsvej 28 D
2200 København N

Her kan du tilmelde dig.

Reklamer
Posted in: Inspiration