Forandring gennem Must-Win Battles

Posted on 15/02/2011

0


At vælge de rette kampe

Strålfors Information Logistics er en virksomhed, der står midt i en vigtig forandringsperiode. Virksomheden er blevet en del af den store nordisk postfusion mellem Post Danmark A/S og Posten AB (der ejer Strålfors 100 %), står overfor nogle markante udfordringer i de kommende år. Disse udfordringer udløses primært af, at postmængden – specielt indenfor ”rudekuverterne” er faldende. Dette betyder, at produktionsapparatet skal tilpasses den nye virkelighed og at der skal opdyrkes nye markeder – specielt indenfor dialogmarkedsføring, der er et af de nye vækstområder for ”brevet”, siger Lars Kirstein Andersen, administrerende direktør for Strålfors Information Logistics. Det fysiske brev er på vej tilbage, mens post og generel information til den enkelte borger bliver mere og mere digitaliseret. Det betyder, at Strålfors Information Logistics står overfor at skulle foretage en række større og relevante forandringer i deres produktion og på deres hovedforretningsområde for at tilpasse sig virkeligheden. Samtidig arbejder Strålfors Information Logistics med at skabe nye forretningsområder og tage nye markedsandele.

Men hvordan skabes holdbare strategiske forandringer, der ikke bare bliver til en mappe på hylden, men som faktisk forankres i virksomheden og er med til at løse fremtidens udfordringer?

Her kan du læse resten af casen!

Reklamer
Posted in: Metoder